v>

Thursday, October 25, 2012

rajin tak bertempat

esok nak raya haji so ramailah staff kat opis aku ni yang dh amik cuti start arini..orang dah start cuti aku pulak yg rajin sangat nak datang kerja....sudahnye jadi tunggul jelh kt opis ni..akulah bos akulah kuli.aku tak amik cuti raye sebab tahun ni raya haji kt rumah mak aku sbb aritu raya puasa aritu dh raya belah mentua aku..gilir2lh sbb bulan 12 ni nk balik sana lagi..keseorangan kat opis ni buat aku rase bosan sesangat,kang xpasal2 aku amik half day jugak arini..haha,tapi sape pulak yang nak sain utk aku...arini aku terpakse bersarapan dengan coklat & jajan sbb banyak kedai makan yag dah bercuti.tghari ni klu lapar terpakselah g makan kt kedai pakcik donalds xpun kedai pakcik kentaki berseorangan...agrhhhhhh...bosan ar ni...aku nak cari mangsa utk mendapatkan half day jugak...heheheharap2 adelah,,,dh xtahan nk duduk kat opis ni lama2

Thursday, May 24, 2012

balik kampung again

lambatnye nk kul 5.30...harini rase xde mood langsung nk pergi kerja, liat je nak bangun pagi tadi sebab wife tersayang tak kerja arini coz nak bawa adik dia yag baru sampai dari kampung servey tempat interviu untuk  masuk U kat UKM. ( fuhh tak cukup nafas nk bace ).tu yang rase macam nak follow dia je.aku pulak banyak kerja arini sebab tu tak boleh ikut :(..petang ni terpaksa tinggalkan adik ipar aku kat kak nor sebab aku ngan my wife aku nk balik kampung malam ni..kiteorang nak balik kampung malam ni,dia pulak yang kena datang sini...nevesnye nak balik malam ni..sebab dah lama sangat tak balik kampung ni.tambah-tambah balik kali ni naik train..ni first time aku nak naik train. jangan pening sudah..huahuahua..doakan kiteorang selamat ye & mntak2 adik ipar aku dapat masuk U..thanks

Sunday, February 19, 2012

hujung minggu aku

hari minggu yang membosankan....tiada sesiapa dekat rumah sekarang ni...semua ada pogram masing2..aku je yg macam orang gila duduk dekat rumah ni...adik aku dah kuar ngan kawan dia...isteri tersayang aku pulak dah keluar pergi pasar dengan mak ayah aku...menyesal aku tak ikut...memang aku rase nak ikut pergi pasar tapi aku tengah tunggu member aku ni...plan semalam macam nk kuar pagi2 lagi...tapi sampai sekarang tak nampak batang hidung...kat tv pun xde citer best...bosannya..bila lah member aku nak sampai ni...tolonglah datang cepat...bawa aku keluar dari kepompong yang membosankan ni.korang mesti tak bosan macam apa yang aku rase sekarang...hahaha...member aku baru je call tadi...so adelah orang yang boleh membantu aku...ok..semoga korang semua berseronok di hujung minggu ni..bye..

Thursday, February 16, 2012

jiwa kosong

korang penah rasa macam apa yang aku rasa ni tak...semua yg korang buat macam takda makna langsung..dah seminggu aku rasa macam ni...dah bermacam cara aku buat untuk rasa apa yg aku buat 2 bermakna tp still rasa tiada apa2 pun.sepanjang seminggu tu aku aku cuba fikir apa yang kurang, tapi masih lagi tiada jawapan...bosan je aku rasa bila macam ni,,aku rase macam ade kekurangan yang berlaku..tapi ape??..sepanjang seminggu ni semua masa aku,aku isi dengan kerja,hobi,tanggungjawab.aku buat yang terbaik untuk diri aku dan semua orang ( hope ).tp semua 2 macam bukan yang aku perlukan...contohnya,korang rase macam nak cakap sesuatu tapi korang lupa apa yang korang nak cakap dan berfikir ape yg korang nak cakap.tp korang tak ingat.mesti rase rimas kan.lebih kurang macam tu lah yang aku rasa..adakah aku ada buat salah ngan orang sampai aku rase macam ni,tiba2 aku rasa macam aku ada buat salah dengan orang,mungkin sebab tu aku rasa macam tak tenang..tapi aku ade wat salah dengan siapa?aku langsung tak terfikir aku de buat salah..?klu ade sesipa yang rasa tersinggung ngan aku aku mintak maaf sbb memang aku tak ingat ape2.tp klu orang tu nak aku mintak maaf face to face bagitau je.sbb aku tak sanggup lagi hidup dalam kekosongan macam ni..RIMASNYA.....aku dh tak tahu nak buat apa lagi...kalau ada sesiapa yang ade pandangan tolong ar bagitahu.sbb aku rase macam susah je nak bernafas.aku tersepit atas ape yang aku sendiri tak tahu.. :(..Ya Allah tolonglah hambaMu ini..

Thursday, February 2, 2012

TUKAR STATUS

fuhh....dh lame sangat aku tak bukak blog aku ni...nasib baiklah..aku ingat lagi password nak login..klu tak berkubur teruslah blog ni..hahaha..eh lupe pulak nk bagitau yang aku ni dh kawin hehehe..bagi yang xtau tu..tolonglah amik tau ye.tp jangan risau ade 3 lagi kuota.hehe just kidding.26 11 2011 tarikh nikah aku wat kat kampung wife aku KELANTAN..maknenye lepas ni aku dh kne tukar status laki orang..bukan setakat status,perangai pn kne tukar sekali.skrg ni dh susah sikit aku nk melepak ngan member2 aku.klu melepak pun pukul 12 dah kena balik rumah.takpelah ade jugak mase aku ngan member2 aku,daripada xde langsung. TQ sayang :). lepas raye cina aritu tiap-tiap minggu ade kenduri kawin..bila tengok org kawin rase mcm nak duduk lg je kt tempat diaorg..bukan kt kerusi pelamin tapi kat kerusi makan beradap..sbb mase aku sanding aritu aku dapat makan sikit jew..huuh..bila aku nk mkn smula smua dah kena kebas..kesian kat aku kn. 23 JAN aritu, pergi umah anieyza.c.din member rapat my wife.kat kelantan coz time tu kn cuti raya cina tambahan pula mase 19 JAN tu ade majlis arwan nenek wife aku yang ke 40 hari...so cuti lame lh aku kt sane..minggu lepas 28 JAN aku g umah sepupu angkat aku kat dato'abu bakar baginda..sepupu angakt coz ayah dia anak angkat kpd arwah nenek aku..klu ikutkan memang aku takde sedara langsung kat selangor ni..hehe..so tahniah diucapkan kat kak cik.semoga berbahagia ke anak cucu..minggu ni pulak member aku nak kawin tahniah kepada naim jani adik kepada ibrahim, abang dia ni member aku mase sekolah rendah, lagipun dia ni sekampung ngan aku..insyaAllah kalau xde ape2 aku datang...so tahniahlah ye..membebel ni wat aku lapar pulak..stop dulu ye..nk g pekena maggi dulu..jumpa lagi

Tuesday, September 27, 2011

aku mntak maaf sbb terlambat ( EMO )

suatu mlm ( rahsia tarikh & masa )...sedap 2 layan mp3...tiba2 air mate meleleh terkeluar..setitikdemi setik jatuh...bukan taucing sbb lagu2 yang aku dengar,tp tibe teringat kat somebody..minggu yang banyak sgt air mate kuar.aku mmg jarang menangis.tp kalau sekali aku menangis seminggu mmg susah nak stop..dammed..knp org yang memang aku sayang muncul tiba2 dalam kotak fikiran aku?..knp time2 mcm ni nk muncul?..huhu..knp smua kekesalan aku muncul mase ni ?..knp aku xbuat mase dia ade depan mate aku?..knp berat sangat mulut aku untuk mengungkapkan kate2 sayang? .knp?knp?knp?..bila dah xde baru sibuk nak buat..semua tu dah terlambat.dah tak berguna kate2 sayang yang aku ungkapkan tu.xde sape pn yg dapat dengar smua 2.hanya aku dan bantal busuk aku.bantal busuk aku memang sentiasa menemani aku dari aku darjah 1.mmg sahabat yang terbaik.aku melalak sambil berselubung toto sbb takut mak ayah aku dgr..tp mustahil mereka xdengar..dengan spontan aku sambung mp3 aku ngan speaker yg besar...aku bukak kuat kuat,walaupn bilik aku agak kedap sedikit tp ade gak bunyi lagu2 kuar dari bilik aku..memang sangat selesa aku menangis...aku nangis sepuas2 hati aku..aku mmg dh xboleh tahan..aku betul2 sedih sbb xdapat nak bgtau dia yang aku sayang dia,aku nak jaga dia sampai bila2..aku rela aku pergi dulu dari dia...aku mmg xsanggup nak kehilangan dia....tp semua 2 dah terlambat..kata2 aku hanya mainan yang aku gunakan untuk menyedapkan hati aku..orang yang aku sayang boleh bertukar ganti..tp sayang yang aku inginkann hanya ada dia...aku kan menunggu hingga satu masa nanti aku akan betul2 dapat bersama dia..aku akan tunggu..aku rela menunggu...aku yakin yang suati hari nanti,aku pasti kita akan bersama juga..

Tuesday, September 20, 2011

antara roti canai & maggie

blurpp...alhamdulillah..kenyang dah perut aku...dah berbulan aku tunggu2 nak mkn roti canai ngan gula,arini baru dapat makan...terima kasih kat kak nor sebab sudi belikan kite roti canai ye...punyalah tamak sampai aku beli 2 keping..last2 nk perabis sekeping pn xlarat...xpe balance 2 leh wat lunch nnti,tu pn klu lapar...tp aku igt lunch ni nak makan maggie..susah2 cik ina, PA bos aku bg kt aku maggie 2 smlm..tp xtermakan pulak sbb luch semalam aku g melantak mc'd...aduss susah jugak klu banyak makanan ni...semuanya teringin..ade sesape x yang nak mkn roti canai aku ni...kak nor,puan raseli cakap suare kite same macam kak nor...waaaa :( xnk..kite nk suare mature...susah tul lh jage tepon ni..kang wat suara kasar nnti org xske plak..huhuhuu..ape2 jelh..yang penting sekarang ni..sape yang nak makan roti canai aku...aduss lpe lak aku.2 lh cbuk pk pasal makan jew,sampai lupe aku ptg ni ade medical chekup kat bangi...nasib baik teringat..klu x mmg aku pikir nak bantai membute je nnti...huhuu...nak kne kunci jam ni..klu x mmg terlajak ar aku tido tgh ari ni..okey...nak sambung jage tepon..jumpa lagi :)

Thursday, September 15, 2011

(berkawan)(menggatal)=tolong garu kan

aku rase macam xpernah puas..yang ade xpernah dihargai..bila dah xde baru tahu menyesal..knp ye?lg 1 aku ni rase macam aku ni suka nak mengganggu org.aku ganggu sebab aku xde kawan.jadi aku carilh kawan.tp bila orang xnak layan aku mula terasa..aku xkisah kalau xnak layan pun,tp bgtau lh kenapa.bgtau tgh sibuk pn aku terima.bila senyap je macam tu, aku rase aku ni menyemakkan orang..dammed...sekarang ni aku rase macam orang xsuka kat aku..:(.semua orang nak lari dari aku.aku rase macam nak berkawan ngan org tue,tp dalam mase yang same macam aku ni mengganggu orang..memang aku rase semak sangat bila pikir macam 2..korang rase berkawan dengan menggatal tu same ke?tp knp orang anggap bila aku nak berkawan sebab nak menggatal...sangat kejam..knp takut sangat..aku bukan nak cari skandal..kalau aku nak permainkan hati orang,baik aku mengaku aku single.senang citer..aku memang mengaku aku xde rupa ngan harta,tapi nak berkawan pn perlukan semua tu ka?klu macam 2 orang2 kaya jelah yang layak berkawan..yang hina macam aku ni..nak wt ape.haha..
ape lh aku ni..nak emo2 ptg2 ni..mentang2 lh sakit kepala,nk semakkan orang lain pulak..sabar ye en pian..esok kan cuti..leh g menebeng rumah orang..looike..selamat hari malaysia

Wednesday, September 14, 2011

hari kedua

tengah hari sudah....apelah busan sangat arini...aku de cerita cikit kat korang.korang nak tau x?klu korang xnak tau pn ade aku kisah..hahaha..aku rase mcm sweet sgt citer ni:).pg td lpas aku anta awek aku,ni still lagi ar dalam kawasan opis awek aku ni.aku de ar nampak seorang wanita ddk tgh jalan..aku rase macam budak praktikal jer...kejap bangun kejap duduk..aku rase cam nk hon pn de gak sbb ape melantak wat kat tengah2 jalan tu..bila dah sampai dekat,baru lh aku perasan..pompuan 2 tgh menyelamatkan seekor kumbang tanduk yang tergulik kat tengah2 jalan dari kena langgar. besar juga lah kumbang tu...so xjadi lh nk hon...baik hati pompuan 2..lg pn ssh skrg nak jumpa kumbang tanduk 2.kalau dulu berlambak aku leh jumpa depan padang rumah aku.sekarang ni haram nak nampak.ade jugak niat aku nk tolong tapi,mcm pilik je aku rase kalau aku membantu.mesti org cakap aku nk menggatal..hahaha.aku ni xkisak klu ape2 nak mati...tp aku xsanggup nak tgok sesuatu tu mati depan aku..nescaya sadis...

Tuesday, September 13, 2011

hari pertama tanpa facebook

fuhh...nasib baik tak tertekan laman muka buku...klu tak...dah terbatal puasa saya...hahahah....harini hari first day puasa FB...urmm.rasenye xde lh bosan sangat sebab harini puas jalan2...pagi2 buta lg dh kuar g KL,pergi kedutaan japan...arigato...pergh..nk masuk bukan main susah...dah macam nak naik kapal terbang pulak,siap sita HP aku..basib baik dapat balik..:)..dah masuk opis ni,tak tau pulak nak wat ape...kalau layan mata ni...leh lena aku tido sampaingk petang,,,hehehe...maaf ye bos kalau saya tertido...tak sengaja..:)urmm..esok tak tau nak wat ape,harap2 ade lh benda yang best...FB...tunggu bulan depan...kite jumpe lg...korang kalau miss aku tu...conteng2 ar kat chatbox aku ni ye...daaa...senyum selalu

Monday, September 5, 2011

moody bkan sbb bulan :P

knp bangang sangat aku raye2 ni....knp aku nk jeles2 ni.jeles tambah ngan aku jadi bodo..klu aku sorang2 jd bijak kot..hahaha.bodoh tul..xde maknenye semua 2..ape yg aku pikrkan ni...xkn sbb xdpt duit raye aku jd bebal mcm ni...aku rase mcm sampah plak wt perangai mcm ni...dh tua2 pn xboleh nk pikir...2 smua zaman skolah lh dol...ko tu dh tua...mangka tul...2 lh kecik2 xnk jahat..dh besar mengong..ape daa...cari mood...mood, awak g mane..xkn awak tinggal kn sy sorang2...jgn lh tglkn sy...sy xde mood ni..meh cni ye...hehhe...(tarik nafas...lepas...)bosan plak cuti arini...klu tau g kje lg baik...mnetau de mkn2 free ke kt opis...hehehe...sok mula kje...mood kje jgn g jauh2 okey...i loooike that..thanks

Tuesday, August 16, 2011

bonus - bala = ade belen ckit

urmm....smlm gov dpt bonus..yeahh, termasuklah aku,,,kehkehkeh..suke3..knp xbg byk2.leh wt joli time raye nnti..haaahaaa...tp dlm gmbira2 aku 2 ade bnda lain pulak yang jadi...tgh sedap2 merempit, belting motor aku putus .time 2 aku otw nk blik umah tgh hari..bukan nak balik mkn tau..aku nk g amik wallet aku tertinggal kat umah..dan2 je time 2 nk putus.pantang tau aku de duit...tggu ar lpas raye pn klu nk putus...hehe..dh xpasal2 kne tolak motor.nasib baik aku xbuke pose awal...letih 2 tolak motor.dh mcm musafir di padang pasir aku rase.aku tlak motor smpi umah.ade ar dlm 5 km.jauh kn.haa tau pn..layak tau nk buke pose.berpeluh2 ketiak aku..smpi umah releks kjap dpn kipas,pas2 mandi..g tukar motor lg 1 utk g opis semula...klu ikutkn, malas dh nk g kje,tp nk wt camne ade kje yg aku xsiapkan...xsiap bukan sbb aku malas ye...aku sgt2 lh rajin tau :P...ptg 2 lpas blik kje,aku trus grak g amik awek aku kt opis dia,pas 2 g runner g bli spare part..nsib baik ar dpt harga murah..klu x bertambah ar kupak duit aku..klu nk g anta kedai mmg abis ar bonus aku..abis smua dia nk tkar...nsib baik aku ni kira pandai gak bab2 motor ni klu x,stanby je lh duit byk2 :)..
td g pejabat agama..nk g amik borang utk chek HIV..skali org kaunter 2 ckp g amik kt klinik kesihatan..ok ar dekat je kt opis aku..kul 2 td aku g ar sane..igt leh settle sehari je..xtau plak nk borang pn kne wt appoinment ( betul ke aku eja ni ) 25/08 kang baru leh..aduss,xsempat ar cam ni..aku nk kirim kt awek aku wt anta kt kampung dia.huhu :( . korang de x port yg leh wt cepat eh..lg cepat lagi bagus..nk ucap slmt berbuke kepada yang berpuasa..yg xberpuasa 2..slmt mkn mlm..hehehe.. klu de mase lg,kte jumpe sblum raye ye...2 pn klu aku sempat nk merepek lg.senyum selalu :)

Monday, May 23, 2011

internet sayang saye x?jgn nakal2 ye

bapak giler bosan arini...pg td g kje...bukan main cool macam nak hujan...last2 xjadi hujan...so panas ar ni huhuhuuh.....nak mengadap PC...lagi bapak busan...dengan internet nye yang kejap ade kejap xde...bapak lame nak tggu buffer...baru ingat nak layan maharaja lawak,maklumlah kat umah xde astro..hahaha...klu tau busan macam ni baik cuti jew...tido..ahakksss...tp xleh plak nak cuti sbb esok aku dh apply cuti, coz esok aku nak kne anta awek aku g PKNS shah alam.bukan g mkn angin tau..ade audition kt plaza alam sental.nak jadi pelakon..hahaha haha xde maknenye semua tue...awek aku de interviu kat tingkat 3 PKNS shah alam pejabat KEMAS..pejabat tadika lh..korand de kabel ke..hehe....malasnye rase nak g sok sbb nak kne bangun pagi2 buta lg...esok kul 8 dah nak kne ade kat sane...waaa....rugi masa tidur beta..haha..xpelh kne usahan untuk dia supaya dapat kje yang tetap...untuk aku gak nnti...harap2 adelh rezeki awek aku kali ni...korang yang baik hati tue...tlg lh doa2 kn ye..hehehe...tumpang simpati plak kat sini...klu awek aku dpt kje ni nnti,aku blanje korang smua...aku blanje posting yang baru kahkahkah...alah..tlg iklas je lh ye...sayang korang semua...k bai.. sbb aku nak kuar g anta surat plak...kuar skrg maknenye smpi abis kje lh baru masuk opis balik...hahaha...k..jumpe korang lagi di alam maya ni..bai...

Friday, May 6, 2011

luluh jiwa sanubari ku

huhuhuhu.....sedih aku tau..bertahun aku kawan igantkn leh cucuk jarum...tapi hampeh...rase mcm nak karate orang je wat mase ni...sape lh yang nak jadi mangsa tu ye...hahaha ( tawa dalam tangisan )dah aku bagi itu ini...macam ni dia wat kat aku...selama ni diam jer....bila dah jadi camni rase sakit yang mendalam pulak....haish..klu ar aku jumpe lelaki 2 memang aku bakor jew...kahkahkah...brani sgt lh aku nak bakar orang....klu de sesape yang yang pernah jumpe lelaki bernama muhammad sufian.ni email budak lelaki 2 aken_surf84@yahoo.com.kerja kat UKM..tolong ar bgtau kat aku...aku memang xpuas hati ngan dia ni...ade ke patut dia nak rampas awek aku.....ke awek aku yang wat skandal...jeng jeng jeng...klu jumpe bgtau eh...hahaha..

mode mengarut sbb ade permintaan untuk update blog...sorry merepek

Thursday, December 16, 2010

budak malas

kt luar skrng ni hujan agak lebat.bagi manusia normal mungkin rase sejuk...tp aku ni panas dalam...minum air cap badak pn lum tentu leh sejuk..hahaha
fuck & suck...dua2 tue makne yang lain tp makne dia same ktr sorang ni...pndai 2 ar cari ye...aku mlas nk jawab...bg aku aku luahkan ni pn dh cukup baik.klu nk tau gak...sila tglkn no telefon anda ye...hahahaha.. aku nk maki dh tua...xmaki xpaham pulak...susah kan nk pahamkn orang tua...dh nk mampos kot...ni aku nk tanye korang..kejap ngan xnk tue same ke...sbb aku rase xsame...tp last2..aku wat hasilnye same...hebatkan...maaf ar klu korang xpaham ape yang aku cakap ni...tp bg aku...smuanye aku dh jelaskan...adus...xbaik aku nk marah2 kn...tp xmarah nnti aku plak yang akan bengang balik...esok lusa aku akan mendapat label baru...BUDAK MALAS...so...FU*K ar klu aku de dgr org lebel aku mcm 2...aku leh trima je pe org nk ckp...tp paham2 je lhkn....jangan harap ar nk pe2 dari aku...setitik peluh pn aku xbagi..klu nk boleh...tp bukan free..

Thursday, December 9, 2010

suwey ke atau xde luck...hahaha

adus...dh lame aku xmencarut kat sini...orang pn dah mula busan nk g umah aku ni...mne taknye...langsung xmenghapdet...ceh...punyelah malas aku ni sekarang....hahah....ni tibe2 jew ade mood nk menconteng...tue pn sbb aku dh xtau nak wat ape kt opis ni....kalau ikutkan hati,nak je cuti lagi,memandangkan cuti pn dh paras2 beku...jd datang ar kje...hahaha...aritu aku de posting yang aku eksiden...isnin aritu aku eksiden lg...ntah ape punye suwey ar yang melekat kat aku ni....aku baru je beli motor baru...xsampai dua minngu dah terbarai...hahahaa....tue bukan salah aku ye...tue salah orang bongok yang kat depan aku...ingat dia sorang je ke yang bayar cukai jalan....nasib baik aku xjalan...huhuhuhu....dh lah tergolek,xde sape pn nk tolong...perghhh...sadis giler aku kt tepi jalan tue...suwey bai...ari jatuh 2 cuma luka2 biase jer..leh lagi aku jalan2...esok nye...amik kau,kaki aku bengkak...nk memijak pn xleh....kalau semut lalu bawah kaki aku pn, dia senyum jer...sbb comfirm aku xleh pijak dia...hahaha...last2,ptg tue gak aku g klinik ngan awek aku...xpasal2 kne satu injection kat pinggang....pergh....tergezut aku mase kne inject tue...selalu kne kt tgn jer...huhuhu...pas inject tue baru ar ok ckit,walaupn still sakit lg....mmg fu#k ar krete tue...mmg pas ni aku xkan jatuh sorang2..aku akan tibai pe je yg wt aku jatuh...biar same2 susah...baru puas hati aku...huahuahua

Monday, September 13, 2010

raye ke kerja??

urmm...harini dh raye ke empat...orang sibuk beraya lagi tapi aku dh start kerja...kenapalah aku tak mohon cuti je arini..huhuhhu..aku tak mohon cuti bukan ar sebab aku xde cuti tapi sebab aku xde geng nak g kuar beraye...kawan 2 aku semuanye beraye belah mentua diaorang...tinggallah aku yang single ni beraya di tanah yang gersang....hadus...bosan giler aku rase raya tahun ni....tak macam tahun lepas...tahun ni,baju melayu pn aku tak sempat nak pakai...tue tandanya aku xsempat nak solat hari raya....bukan ar sebab aku malas tapi..cermin mata aku patah....ni disebabkan kelasakkan aku semasa tidur...sepanjang raya pertama tue aku tercari2 cermin mata lama aku...nk g buat baru memang xde ar...mane de kedai yang bukak....arghh....bosan2...raye kedua aku mengisi masa dengan tercari2 rumah mangsa untuk beraya tapi hanya satu rumah je yang aku tamui...ok ar tue...nnti aorg cakap aku xberaya pulak kan...kira ok ar satu rumah dari xde rumah langsung :P ...raye ketiga adalah hari yang mengembirakan...tp bukan kat aku,kat member aku,,aku hanya tumpang gembira..ni sebab isteri dia selamat melahirkan anak lelaki jam 4.25 petang...tahniah diucapkan kepada mohd nor dan ayu...pe lah awek aku tengah wat mase ni eh...mesti tengah membuta lagi ni...semua org rasenye tengah sedap membuta sebeb pagi ni hujan kat area bangi ni...aku je yang bersemangat untuk bekerja walaupun dalam hati ni ade niat untuk mengular...hahahaha.aku nk ucapkan terima kasih ar kat cik violet sebab sudi ar teman aku mase raye...teman msg je wei...haha..aku dah anggp dia ni cam adik aku jer...thank ya...wlaupun aku dah rase agak terlewat...aku nak memohon segala kemaafan yang telah aku lakukan samaada sedar ataupun tak sedar sepanjang aku memblogging kat sini...selamat hari raya dan bergembiralah...hati2 dalam perjalanan bagi yang beraya jauh2 tue ye...bai....

Sunday, July 25, 2010

kembali dengan colelat tora

wah..sudah lama aku tak menaip kat dalam blog ni...huhuu...kesibukkan yang aku alami mengalahkan perdana menteri yang sibuk kehulur dan kehilir mencari bantuan untuk negara...lagi sibuk dari askar2 yang berperang dengan mahluk2 asing di planet...huhu...mengarut aku sudah muncil dalam fikiran aku...mungkin disebabkan kesakitan yang aku alami...semalam aku kemalangan lagi..tidak seteruk kemalangan yang lalu...tapi kali ni lagi sakit...aku telah dilanggar semasa memberhentikan motor aku di tepi jalan berdekatan ofis aku..punca aku berhenti adalah sebab aku tertinggal sesuatu di ofis aku dan aku bercadang untuk pusing balik ke ofis aku...baru aku nak mencadangkan dalam kepala otak aku...satu motor jenama HONDA berkelajuan 70 cc telah melanggar aku dari belakang tp tak kena belakang motor aku,tapi kena belakang betis aku...adus...rase cam nak tercabut kaki aku ni...huhu...bila aku tgok orang yang langgar tu,cam xsampai hati pulak nak PAW.cam muka budak baik2 je..klu MAT REMPIT ,mesti xpakai motor tu punye..hehe..aku tanye budak tu...kenapa boleh langgar aku...dia jawab aku berhenti mengejut...aku pn pelik gak,sebab mase aku berhenti tu...aku sempat membakar rokok sebatang...adakan pergerakkan aku sepantas The Flash...huhuh...moto aku cuma tempat pijak belakang je patah...budak 2...dengan keadaan motor yang sama umur ngan aku..tercabut lampu depan motor budak 2...so aku membuat kesimpulan yang sama2 salah...jadi pe lagi...settle sendiri ar...huhuu...harini...betis kanan aku dah sama besar ngan peha aku...huhuu...macam kaki gajah...hahaha

Wednesday, June 30, 2010

windu kat korang

wah...dh lame aku xmengadap blog aku ni...dh berkulat2 aku tgok...cian2 kt blog aku ni...huhuhuhu...nk wt cmne...memang xde mase aku nk menghapdet blog ni...aku terlalu bizi sekarang...makin bertambah kerja2 aku...huh...urmmm....minggu lepas aku g kusus...xjauh pn...kt opis aku ni je...tpo dh nme pn peserta kusus...jd kne ar wt mcm suasana yang baru...hehehe...3 hari aku berkusus...start pagi abis petang...nasib baik malam xde..kalau ade..muak gak aku mengadap muka cikgu tue....hahaha...xde ar kusus tue ok je...best..xde ar aku rase tertekan sagat..kat sini sebenarnye aku nak mengadu nasib...hehehe...sabtu aritu aku jatuh moto...waaa...sakit sangat2...nasib baik xpatah tangan kiri aku...cume terseliuh je...tapi kalini parut agak banyaklah...waaa...xske2...sebenarnye pagi sabtu tue pagi2 lagi aku dh kuar umah sbb nk anta awek aku g kerja...OT..waktu sampai kat kubur sungai merab aku terlanggar lah satu lekuk...selapas tue...motor aku menjadi giler...tayar depan bergerak seperti ular dan kemudiannye....aku terseret hampir lima saat diatas jalan raye yg rasenye suam2 kuku...setelah selesai lima saat terseret..aku terus bangun sebab takut ade kenderaan lain yang nak lalu..aku pn berjalan kearah motor yang jaraknye kampir 10 meter dari tempat aku bangun tadi..aku tengok minyak meleleh2 keluar dari tangki motor aku...mula ar aku berangan cam citer omputih...kunun2 akan ade letupan ar selepas tu..hehe..aku pn terus angkat motor aku...depan motor aku hancur lebur seperti kulit2 aku yang tercicir di jalan...aku pasrah...aku terus call awek aku...sebenarnye aku xnak call pun sebab xtan merisaukan dia..tapi takut dia tunggu2 aku pulak sbb nak g kerja..nak xnak aku terpakse call jugak...urmm....pas call awek aku..aku terus balik kerumah...dengan keadaan motore aku yg nampak cam basikal...aku terus kerumah...dalam perjalanan 2 aku rase macam nak pitam pulak..mungkin sebab aku xmakan pe2 lagi pagi tue...nak xnak aku kena gagahkan diri jugak...sampai kat umah...aku terus pejamkan mata tanpa ade sesiapa pn tahu yg aku exident..pastuy ayah aku bangu...dia ngintai2 aku kt bilik...sekali dia tegok aku injured,terus dia menawarkan diri untu hantar aku ke klinik...aku catkap tggu kejep sbb aku memang dh rase gelap pandangan aku..aku pn sambung tido balik...pas 2 baru ar aku g klinik..sampai klinik dokter cuci luka aku...rase cam nak sepak je misi 2 sebab pedih sangan ubat untuk cuci tue...kuar je klinik..aku trus ajak abah aku g makan sebab aku dh kebulur giler...siap melantak aku terus balik...sampai umah je...kawan aku ajak aku g umah dia sbb adik dia bertunang...aku xpernah menolak perlawaan kawan2 aku...aku terus je g...menyesal aku makan kat kedai tadi...xdapat aku nk mkan sbb perut aku dah kenyang...siap je makan...member aku ajak aku g main snooker pulak...dengan tangan yang pedih2 ni...aku g gak...kul 7 baru aku balik umah...mak aku masqak bubur berlauk ikan bilis je untuk aku...urmm...kul 9 member aku datang umah...g tgok bola...aku pn g ar..pas 2 g downtown ceras pulak....kul 3 pagi baru aku balik...keesokkan harinye barulah aku terasa...betapa siksanya badan aku...sebua anggota badan aku sakit2...macam baru je kene belasah ngan 10 orang ahli angkat berat....waaa..nak xnk aku kena bangun gak sbb aku dah janji nak g kenduri member aku kawin....huhuhu...sebelum mandi ,aku call bos aku..aku mntak cuti isnin ngan selasa...sepanjang cuti tu...aku membuta je...sehinggalah harini...aku muncul lagi di opis dan didunia blogger...hahahah

Wednesday, June 2, 2010

dua lelaki yang berbeza

petang semalam aku letih kehulu dan kehilir untuk menghantar surat2 urgent dan dokumen2 penting berkaitan hidup dan mati orang lain...ngeri je bunyinye kan...tapi tu lah antara tugas2 yang perlu aku lakukan setiap hari,tu pn kalau orang suruh..tak suruh aku tak buat...huahuahua....sebenarnye aku bukanlah nk citer pasal kerja aku...tp aku nk citer pasal kerja orang lain...ni bukan mengumpat,tapi sedara kepada umpatan...bukanlah nak salahkan sesiapa tap sekadar untuk didengar oleh mata..knp dengar pakai mate eh??/sebab aku bercerita pakai penulisan bukannye perkataan...stop2...klu tak,lagi banyak aku merapu nanti..sebenarnye aku nak citer ar pasal satu badan kerajaan yang menguruskan aktiviti keluar masuk manusia...fikir sendiri ye...aku pergi dah agak lewat sebeb menunggu dokumen yang perlu dihantar 2..jadi aku terpaksa rush ke jabatan tersebut sebab taku tutup...sapai je aku terus pergi ke tempat seperti di alamat yang tertulis disampul surat...sampai je ke tingkat tersebut...aku g lah ke konter pertanyaan sebab surat aku tu perlu sampai ke tangan orang yang sepatutnye...jadi aku g lah tanye..ramai pulak orang mase tu..mase tu kat kaunter pertanyaan tu ade dua orang..satu lelaki dan satu perempuan...yang jagenye perempuan...lelaki tu mungkin menyemak je kot..huahuahua...lama gak aku tunggu...pastu lelaki 2 adelah niat nak menolong,tapi bahasa agak spoil ar

lelaki : hei..
aku : wat tak tahu je sebab aku tak rase dia panggil aku
lelaki : hei..sini lah dengan muke cam si@l je
aku : bergerak ke tempat lelaki tu
lelaki : nak ape??
aku : sy nak hantar surat ni ke Puan K
lelaki : terus je
aku : terus.. terus..tapi tempat dia kat mane??
lelaki : terus je
aku : ( dalam hati ) kerek giler mamat ni..aku tau ar nak terus tapi tempat dia kat mane..bodoh betul

aku pn g ar.dalah hati tu menyumpah2..aku cube mencari kotak aduan..memang akutak puas hati.tap aku tak jumpe kotak aduan.dah lah kat sane aku rase lebih sepuluh kaunter yang ade.aku bukan nak pergi kaunter..aku nak hantar dokumen tu kat orang..bodoh...jadi aku pergilah cari kaunter yang berkaitan ngan dokumen aku tu...lelaki jugak yang jage..

aku : assalammualaikum
lelaki 2 : wa'alaikumsalam..ye encik boleh saya bantu..
aku :( sejuk sikit hati aku ni ) saya nak hantar dokumen ni ke Pn K
lelaki 2 :saya atak pasti dia kat mane..
aku : boleh saya tinggalkan dokumen kepada Encik untuk diberikan ke pada Pn K
lelaki 2 : boleh...ade ape2 yang perlu ditandatangan
aku : takde..cuma serahkan sahaja.terima kasih
lelaki 2 : sama2

aku pn geraklah untuk keluar..bila aku sampai je dihadapan kaunter pertanyaan tadi, aku ternampak lelaki tadi...rase aku nk tunjuk fu#k je...tapi pikir nnti aku akan datang lagi kat situ..
xpe2...harini hari ko..esok lusa hari aku..