v>

Wednesday, June 2, 2010

dua lelaki yang berbeza

petang semalam aku letih kehulu dan kehilir untuk menghantar surat2 urgent dan dokumen2 penting berkaitan hidup dan mati orang lain...ngeri je bunyinye kan...tapi tu lah antara tugas2 yang perlu aku lakukan setiap hari,tu pn kalau orang suruh..tak suruh aku tak buat...huahuahua....sebenarnye aku bukanlah nk citer pasal kerja aku...tp aku nk citer pasal kerja orang lain...ni bukan mengumpat,tapi sedara kepada umpatan...bukanlah nak salahkan sesiapa tap sekadar untuk didengar oleh mata..knp dengar pakai mate eh??/sebab aku bercerita pakai penulisan bukannye perkataan...stop2...klu tak,lagi banyak aku merapu nanti..sebenarnye aku nak citer ar pasal satu badan kerajaan yang menguruskan aktiviti keluar masuk manusia...fikir sendiri ye...aku pergi dah agak lewat sebeb menunggu dokumen yang perlu dihantar 2..jadi aku terpaksa rush ke jabatan tersebut sebab taku tutup...sapai je aku terus pergi ke tempat seperti di alamat yang tertulis disampul surat...sampai je ke tingkat tersebut...aku g lah ke konter pertanyaan sebab surat aku tu perlu sampai ke tangan orang yang sepatutnye...jadi aku g lah tanye..ramai pulak orang mase tu..mase tu kat kaunter pertanyaan tu ade dua orang..satu lelaki dan satu perempuan...yang jagenye perempuan...lelaki tu mungkin menyemak je kot..huahuahua...lama gak aku tunggu...pastu lelaki 2 adelah niat nak menolong,tapi bahasa agak spoil ar

lelaki : hei..
aku : wat tak tahu je sebab aku tak rase dia panggil aku
lelaki : hei..sini lah dengan muke cam si@l je
aku : bergerak ke tempat lelaki tu
lelaki : nak ape??
aku : sy nak hantar surat ni ke Puan K
lelaki : terus je
aku : terus.. terus..tapi tempat dia kat mane??
lelaki : terus je
aku : ( dalam hati ) kerek giler mamat ni..aku tau ar nak terus tapi tempat dia kat mane..bodoh betul

aku pn g ar.dalah hati tu menyumpah2..aku cube mencari kotak aduan..memang akutak puas hati.tap aku tak jumpe kotak aduan.dah lah kat sane aku rase lebih sepuluh kaunter yang ade.aku bukan nak pergi kaunter..aku nak hantar dokumen tu kat orang..bodoh...jadi aku pergilah cari kaunter yang berkaitan ngan dokumen aku tu...lelaki jugak yang jage..

aku : assalammualaikum
lelaki 2 : wa'alaikumsalam..ye encik boleh saya bantu..
aku :( sejuk sikit hati aku ni ) saya nak hantar dokumen ni ke Pn K
lelaki 2 :saya atak pasti dia kat mane..
aku : boleh saya tinggalkan dokumen kepada Encik untuk diberikan ke pada Pn K
lelaki 2 : boleh...ade ape2 yang perlu ditandatangan
aku : takde..cuma serahkan sahaja.terima kasih
lelaki 2 : sama2

aku pn geraklah untuk keluar..bila aku sampai je dihadapan kaunter pertanyaan tadi, aku ternampak lelaki tadi...rase aku nk tunjuk fu#k je...tapi pikir nnti aku akan datang lagi kat situ..
xpe2...harini hari ko..esok lusa hari aku..

8 orang tolong komen:

d'setia said...

klu aku dah belasah mamat tu... kurang sama, gula(dah ler nak cari susah skg ni) dan cili hahahaha

aken_surf said...

haha..btul2 gula susah nak cari skrg...mmg aku nk blasah.tp nnti mesti aku jmpe dia lg....

violetless said...

kalo aku tunjuk muka kerek abes..bagi kasut trus..

aril said...

belasah jangan tak belasah..

aken_surf said...

xpe2..aku dh santau mamat tu...hahaha...baru kejam..huhu

intanurulfateha (◡‿◡✿) said...

.blasah je die
.ajak i skali tau huhuhu

MiszMaryaNe said...

bajet bagus je mamat 1st tuh,
ishk2...-_-'

aken_surf said...

jom kite belasah beliau...
memang poyo je mamat 1 tue...ntah anak sape lah tue

Post a Comment