v>

Tuesday, May 18, 2010

alasan

entri aku kali ini ade kaitan yg hidup kecuali yang dah mati..sebab manusia memang takkan lari dari alasan selagi seseorang manusia itu masih mampu untuk menipu...alasan.....manusia tidak pernah lari dari alasan...sama mcm aku...tapi...alsan yang selalu kita berikan tu logik ke??atau sekadar melepaskan batuk di tangga ( wah...dah mcm karam singh pulak )...urmm...banyak masa yg memerlukan kita untuk memberikan alasan untuk mengelakkan sesuatu...contohnye...kalau kita tak suka kat seseorang tu,kita mesti memberikan alasan yang kadang2 tidak masuk akal...kalaulh aku..aku pn akan buat macam tun jugak...contohnye kalau ade pogram ngan member dan dalam mase yang same ade deal ngan awek korang...mane yang korang akan pilih...itu semua terpulang kat korang semua...tp mesti korang akan memberikan alasan kepada salah satu pihak,betulkan...korang rase alasan korang tu logik ke tak...mesti korang rase logik kan...tp bagi yang menerima jawapan korang...diaorang akan fikir,,,betul ke???....hahaha...gelak pulak aku...mcm kelakar pulak aku rase....kalau alasan2 korang 2 baik...maka baiklah...tp aku paling pantang klu alasan yang diberikan tu xlogik langsung...bukan pe...kita dh besar,,jadi kita tahu mane yang betul atau salah kn...haha...manusia semua sama...termasuk lh aku...tp kita fikir2kanlah alasan yg kita berikan itu...jangan sampai alasan yang kita berikan itu akan memakan kita dikemudia hari...fikir2kan lah...biar kita susah...jangan sampai orang yang kita sayang turut susah

5 orang tolong komen:

suka_haha said...

nak komen... yeyeaayy!!!!!! hik3x...

helena's said...

kes cikhel dia bg sejuta alasan untuk nampak dia org yang baik2.huhu

cikhel kata adaaku kesah?taknak cakap taknak seribu ke sejuta ke alasan takde gune dah!

aken_surf said...

mmg mcm 2...kte sllu mcm 2 kn...xleh nk blame sesape.kadang2 kte pn wt gak...

intanurulfateha (◡‿◡✿) said...

.betul ape yg u ckp tu
.i sokong =)

aken_surf said...

sokonganmu ku terimas :)

Post a Comment