v>

Tuesday, June 9, 2009

peliknye en3 aku kali ni

tutur kata kita menjadi aspek penting dlm perbuatan kje seharian....pelbagai agenda dipertuturkn...ade yg baik & dan ade yg kurang menyenangkn....smua 2 adlh lumrah seharian setiap manusia di muka bumi ini....tp...zaman serba moden ni,pertuturan bukan sekadar hanya di mulut....pelbagai teknologi masa kini yg muncul,yg membolehkn kte bertutur tanpa berkata2 face 2 face ( speaking siot...hehehe ) antaranya,sistem pesanan ringkas atau singkatannye sms..yahoo massanger atau ym...dn pelbagai lg teknologi yg ade...dgn teknologi yg ade,yg jauh bleh didekatkn dn yg dekat boleh dieratkn..pertuturan yg indah & baik sgt menyenangkan smua org...manakala pertuturan yg kasar amatlh menyakitkn hati...begitulah yg aku ajar kpd awek aku...perkataan yg indah itu menunjukkn bunga2 yg cantik dlm perhubungan...tiada ape yg perlu di simpan seorang diri..samaada yg baik atau yg buruk...dgn cara ini,,kte akn dpt mengenali teman \kekasih kita sepenuhnye....tiada kata2 yg terselindung yg diungkapkn dibelakang kite ( mengumpat ar dlm bahasa kasar ) kerana itu amatlh menyakitkn hati si penerima jika diketahui dikemudian hari....so sama2 lh kte menjaga hati smua org supaya tidak menjadi bencana ( xdelh smpi mcm tsunami tau,cme bermasam muka jer )...tp 2 lh,mmg susah untuk kita menjaga hati org lain, cm lagu yovie&nuno menjaga hati....utamaknlh hati kte ngan kekasih kite dahulu...org lain nnti2 jelh...hehehehe

siap en3 tuk kali ni....tp aku msih tertanya2..knp aku merepek dgn cara begini...adkah aku dh buang tabiat..pelik...aku begitu bersopan santun hahahaha...aku mmg rase pelik...smua 2 kluar dgn sendiri...ape yg telah terjadi kt diri aku ni...tolong...aku xnk berubah menjadi org yg pelik,,aku xnk bertukar jd alien...aku nk jd diri aku yg sebenarnye...tolong...atromen..tolong hapuskn raksasa yg mengganggu aku ni...gaban,tranfomers...tolong...aku nk jd org normal...tolong...

6 orang tolong komen:

Anonymous said...

stop talking rubbish.... hehehe...urm.. xthulah...

Cik Q said...

jiwang nyer...apew yang ko citer nie...berhenti la dari berkate2 sebegini..myampah aku....hehehehe.....

aken_surf said...

hahaha...aku pn xtau aku merepek ape..hahah...aku rse bkan aku yg wt en3 ni...plik skali...hahaha

lucky said...

heheh.. skali skale jd jiwang.. xslh kot..? lolx.. :)

violetless said...

weh...promote la aku weh...hahaha..kalo tak aku majok aaa..hahahah..ramai kawan hg..aku jeles!!

za zalea said...

hahah...
jiwang...
aahh..
xpala..
ada point gak entry tu..
ahah..

Post a Comment