v>

Thursday, June 18, 2009

ampunkn aku..

tbe2 aku teringat kt arwah nenek aku.menitik air mata aku stiap kali aku teringatkn arwah nenek aku.. dh lima tahun dia tinggal akn aku...dalam kesedihan aku mencoretkn cerita ini...aku betul2 syg sgt kt arwah nenek aku...dia yg jge aku dari aku kecik smpi ar aku dh pndai melawan kate2 dia...mmg aku dulu bodoh..bangang...smua yg xbaik 2 ade pada aku...aku xpndai nk menghargai ape yg ade kt dpn mate...air mata aku bertambah byk menitis sbb aku btul2 menyesal..aku mmg xpandai menghargai ape yg ade kt dpn aku..nenek...abang ( panggilan aku kt umah ) syg sgt kt nenek..abg mntak maaf byk2...abang menyesal xdengar kate2 nenek...abang xpandai nk jage nenek...aku mmg dh xleh nk tahan air mata kau lg...biarlh org nk kate aku ape...aku btul2 menyesal...aku xjage nenek aku...aku xbleh ingat,mcm mne dia jge aku mase aku kecik2 dulu.dia mandikan aku..ikutkn ape yg aku nk..adik aku pn xdpt ape yg aku dapat..aku betul2 mnje ngan nenek aku...aku terlalu bodoh mase 2.aku xmenghargai smua 2..klu lh aku bleh kembali ke mase 2...aku rela menjaga dia...biarlh aku bosan kt umah,asalkn aku bleh sentiasa dgn dia...nenek...abang rindukn nenek...nenek sorang saje yg tau ape yg aku perlukan...rsenye xde sesiapa lgyg dpt menandingi kasih sayang nenek kt abang...maafkn abang nenek...abang sanggup dipendekkn nyawa,klu abang leh jumpa nenek lg...biarlh cuma dlm mimpi...abang lum cukup nk manje2 ngan nenek...tp nenek dh tinggalkn abang...nenek nk tau x...abang masih lg gunakan cawan yg sllu nenek gunakn utk minum kopi,sambil menghisap rokok gulung.abang akn gunakan cawan 2 sampai bila2.abang rndu sgt nenek.abang nk bgtau kt nenek yg abang sayang sgt kt nenek...nenek dgr x ape yg abang cakap ni....nenek..tlglh dengar..abang nk bercakap dgn nenek...abang nk bgtau,yg abang sayang sgt kt nenek...nenek...tlglh dgr...jgnlh wt abang mcm ni...mlm ni abang temankn nenek ye...abang akn bacakn yasin seperti biasa...seperti setiam mlm2 jumaat yg lps2...harap2 dgn cara ni,nenek leh dengar suara hati abang...abang mnta maaf byk2

6 orang tolong komen:

princessfrogy said...

oh same la ngan cikfrogy..
kiranye cikfrogy ni rapat ngan arwah wan (nenek) cikfrogy. sudah setahun arwah pergi.. mase kecik arwah selalu jaga c.frogy. tapi bila besar c.frogy jarang g umah arwah coz duk ostel... huhu. moga roh arwah nenek aken n arwah wan cikfrogy tenang disana...
memang menusuk r

Anonymous said...

aku pon rapat gk ngn nenek aku..tiap kali raye je mst igt die..tp dh ajal kn..kte y idup ni juz doakn dia je.. :)

Fadhlah said...

ko buat pe ngan nenek ko tu....al-fatihah

Cikgu Ije said...

=) semoga nenek tenang di sana. al-fatihah.

SyAfaWaNi ♥‿♥ said...

em sedey..tp xpa k..be strong ok..sume org penah rasa kehilangan:)

Azra Suraya said...

sedihnye..smoga roh arwah dberkati Allah dan arwah tenang kt sane..
Al-fatihah..

Post a Comment