v>

Monday, May 25, 2009

aku x sengaja....aku terlanggar....

ni crite psl pg td mse aku nk g kje....pg td aku bgun lwt ckit.. sllu aku bgun awl sbb bile dtg awl kje, aku leh jmpe awek aku dulu...tp dia kn blik kmpng, so aku g kje lmbt ar.xde pe yg nk dikejarkn...lgpn rse cm mls je nk kje arini coz esok smpi khamis aku cuti rehat...ade perkare yg perlu aku selesaikn mase 2...kul 8.00 am baru kuar dari rumah....bawak motor cam siput jer bg aku 120 km/j 2 still siput lg...jln arini sesak ckit,biasalah ari isnin kn...cilok sana,cilok sini...klu ikutkn hati nk je aku lalu atas krete yg bratur pnjang 2...xpayah nk cilok2...xpn aku nk letak kepak kt motor aku...jd motor aku leh terbang ar lps ni...hahaha....dh mula ar nk mrepek ni.....ceritenya bermula disini......
lg 300 m nk smpi opis...aku membawa motor ku smbil bermsg2 dgn awek ku...di tgh2 perjalanan 2 aku melihat ade sekumpulan burung2 sdang melepakkan diri diatas jln raya...aku truskn je meredah kawanan burung 2...smua burung2 tu beterbangan meninggalkn kawasan lpk mereke....tiba2.......seekor drpda burung 2 tgh kompius sama ada nk terbang atau x...jd...aku cube mengelak burung 2 sehingga aku hampir terjatuh.hanphone ku tercampak ke dlm bakul motorku (nasib baik xkondem )..tapi apakandaya ....aku still terlanggar burung 2...aku memandang belakang dn ternampak burung 2 tgh menggeletek kt tgh2 jln....aku rase kesian dan aku ingin pusing balik utk tgok keadaan burung 2....baru je aku nk pusing....sebuah krete telah melanggar burung 2 sehingga penyet ( leper )...dh xnmpk rupa burung trus...aku diselubungi rase bersalah ketika itu....klulh aku xbwk laju,klulh aku xmain msg diatas motor....mesti burung 2 tgh bergembira bersama rakan2nya...maafkn aku wahai burung...

moral of the story : jgnlh bermain msg ketika membawa kenderaan, kerana bukan anda seorang sahaja yg menggunakan jalan itu...sayangi nyawa anda dan orang lain

3 orang tolong komen:

izansalleh® said...

nilai moral yg sgt bernasssssss....

Misshy Innz said...

huhuk..
cean burung tuh
;(

Spoons said...

poor birdie..huhu lucky you get the moral from it..ha-ha
take care!

xoxo

Post a Comment