v>

Monday, October 26, 2009

g mndi laut plak

hari sabtu lps...aku ngan awek aku g teluk kemang....sblum 2 mmg xterancang lngsung nk g sne...pg 2 tlinga awek aku ni gatal2...so kul 11 2 aku dtg umah dia...anta dia g klinik...doktor ckp tlinga dia ade bengkak....ntahlh...doktor yg ckp...aku tgok ok jer...pas jmpe doktor aku bncang ngan awek aku nk g mne...bincang pnyebncang,xdpt gak keputusan...so aku ckp ngan aweek aku...smua tmpt kte dh pg....laut je kte lum smpi....so...dgn pantas awek aku ckp OK...bergeraklh kteorg ke tluk kmang


smpi je tluk kmang,aku ngan awek ajku jln2 area dataran tluk kmang...nk cari seluar ngan tuala.sbb g td xbwk pe2...sehelai sepinggang...so meronda2 lh kteorg...smua kdai msuk...sbnrnye brg2 2 bersepah kt sne tp nk jln2 pnye psl...


ni lh seluar pendek yg aku bli...rm 10..tuala warna biru gak rm 10 gak..


dh bli brg..aku ngan awek aku g mkn...sbb dari pg td aku xmkn,,,lapar giler beb..aku mkn char kue teaw awek aku plak mkn nsi ptih lauk ayam ngan sayur

dh siap mkn...pe lg cari port ar nk melepak plak....jln pnye jln ,ternmpaklh satu pondok yg xde org booking,so pe lg...dgn pantasnye kteorg amik port 2

dh ltak brg2 kt pondok...pe lg...mse utk berjln2 di persisiran pantai....( ayat bdak skolah)
dh jln2 ni rse cm dh xtahan nk mndi plak....pe lg mse utk menukar pakaian...hui..mmg dh lme giler aku xmndi laut ni...dh mcm kanak2 ribena plak aku rse...hahahaha..awek aku xmndi....sbb dia xmnat nk mndi laut....tkut sun burn lh kononnye...heheheh.sori sayang....terlepas ckplh ....


dh pnat mndi...prut ni rse lapar balik lh plak....urm....nsib baik ar abang aiskrim berlegar2 kt tepi pantai...xpayah ssh2 aku nk jln....

ni lh...aiskrim klon cornetto....walaupn klon...harga ttp sme ngan original...hehehe.xpe..lapar pnye psl kn..


sementara aku mndi ni...awek aku dgn rajinnye berjalan2 kt tepi pantai...cian plak aku tgok dia sorg2...so skjp aku dlm air,skjp aku kt darat....

tgh berjalan2 ngan awek aku ni...skali awek aku ternampak satu benda kt dlm air...dia trus g amik dan ltak kt tgn aku....rpe2nye dia dpt duit kt dlm air rm 10..ni lh duitnye slps dikeringkan..duit 2 nnti leh wat isi mnyak motor...hahahaha...dpt jimat duit aku...


turun naik...turun naik laut...xsedar jam dh nk kul 6 ptg..so aku g mandi utk bersihkn badan aku kt tempat yg disediakn....dh siap mndi....aku ajak awek aku jln2 kt area pantai smbil menunggu matahari terbenam......
mesti korang nk tau kn pe yg aku buat kt bawah ni....kusyuk semacam jer...sbnarnye aku sedang mencari anak2 ketam....geram plak aku tgok...banyak giler...tp ble aku smpi je,smua msuk dlm lubang...hangin jer...
ni jer yg dpt...sbnrnye dpt 2 ekor...dua2 awek aku yg dpat...aku satu pn xdpt...urmmm...aku ditewaskn dlm pertandingan menangkap anak ketam

cari pnye cari...jam lt tgn dh 7 lbih....stop cari anak ketam...skarg msenye utk menunggu matahari terbenam....

urm...sllu aku tgok matahari terbenam celah2 bukit....hari ni leh nmpk terbenam dlm air...seronoknye.......


pas maghrib aku ngan awek aku bertolak blik....dlm perjalanan blik 2 satu benda yg xdi ingini berlaku....aku start rase dkt ngan hentian seremban...waktu 2 aku tgh memotong lori...aku rse motor aku bergoyang jer...aku igtkn sbb angin dari lori 2....so aku g ddk lain kiri blik...tp still terasa gak....ni dh sah...tayar bocor....so dgn kelajuan maksima aku bawak motor aku,sbb dari hentian seremban nk ke bangi jauh lg....aku ckp ngan awek aku supaya ddk diam2...nnti pe2 hal senang....mmg time 2 xde nk borak pe2 kt atas motor 2...risau bocor kt tgh2 highway jer...mampos nk menolak...klu aku sorang xpe...ni ade awek aku....cian plak kt dia....alhamdulillah sbb angin mtor aku still bertahan smpi keluar tol bangi....dh dkat ngan umah awek aku barulh angin btul2 abis....terpakselh aku menolak motor smpi kt umah awek aku .....esok je lh aku g anta repair...aku belek2 tayar aku 2,plik gak cmne leh bocor sbb aku bkan masuk dlm hutan pn,skali aku tgok de paku lh plakplik kn cmne paku leh melekat kt tayar aku...paku baru plak 2....klu korang nk tau...ni lah salah satu cara org nk wt duit...klu korang perasan....de contact number kt tepi2 jalan klu tayar bocor kn...ni lh dia...mmg dia memudahkn kte,tp charge dia kdang2 mencecah 4 kali ganda dari harga asal..padahal ..kadang2 diorg sndri yg buat..urmm...nk xnk korang kne bayar gak...xkn korang nk ddk kt tepi highway 2 jer...btul x....so aku nasihatkn koranglh...stanby duit byk2 ckit dlm poket...malang xberbau....mungkin tayar aku bocor ni sbb aku amik duit kt laut 2 kot...pe2 jelh....

3 orang tolong komen:

cik intan (◡‿◡✿) said...

.wuuuu bestnyeee mandi laut!

Rara said...

wewiit..g oliday ngn awekks..beshh uhh.. :)

aken_surf said...

hehe...lain kli aku nk g melancong jauh2 plak...hehehe

Post a Comment